Ludzie od wieków zachwalają korzyści zdrowotne płynące z picia zielonej herbaty. Zielona herbata to coś więcej niż tylko napój nawadniający. Badania sugerują, że spożywanie zielonej herbaty może pozytywnie wpłynąć na zdrowie skóry, pomóc w utracie masy ciała, a także zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Co wpływa na te niezwykłe właściwości zielonej herbaty oraz jak najlepiej zaparzać zieloną herbatę? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Jakie właściwości ma zielona herbata?

Zielona herbata to powstaje z liści Camellia sinensis i pierwotnie była hodowana w południowych Chinach. Obecnie uprawiania jest również w innych azjatyckich krajach takich jak Tajwan, Japonia, czy Indie, a także w Afryce i Ameryce Południowej. Krótki okres fermentacji powoduje, że zawiera ona bogactwo prozdrowotnych składników. Zielona herbata jest bogata w polifenole, które są naturalnymi związkami zmniejszającymi stan zapalny oraz ryzyko chorób nowotworowych. Katechiny zawarte w zielonej herbacie są naturalnymi przeciwutleniaczami, które zapobiegają uszkodzeniom komórek przez ograniczanie powstawania wolnych rodników w organizmie, co skutecznie chroni komórki przed uszkodzeniem. Zielona herbata zawiera mniej kofeiny niż kawa, ale wystarczająco dużo, aby działać pobudzająco. Zawiera również aminokwas L-teaninę, który może działać synergicznie z kofeiną i poprawić funkcjonowanie mózgu. Związki bioaktywne zawarte w zielonej herbacie mogą wpływać ochronnie na mózg, zmniejszając demencji. Właściwości zielonej herbaty mogą kompleksowo przyczynić się do zapobiegania chorób cywilizacyjnych i zagwarantować lepsze samopoczucie.

Czy w ciąży można pić zieloną herbatę?

Opinie na temat picia zielonej herbaty w ciąży są podzielone. Wszystko ze względu na stosunkowo dużą zawartość kofeiny oraz innych składników, które mogą zmniejszać wchłanianie niektórych substancji. Jeśli chodzi o kofeinę, mit na temat jej szkodliwości w ciąży został już dawno obalony, nie należy jednak przekraczać dawki 400 mg na dobę, co stanowi granicę dla osoby również dla osoby dorosłej, niebędącej w ciąży. Zielona herbata może jednak ograniczać wchłanianie żelaza oraz kwasu foliowego, który jest niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu, dlatego warto unikać jej w okolicach głównych posiłków. W razie większych wątpliwości warto skonsultować się w tej sprawie z lekarzem.

Jak zaparzać zieloną herbatę?

Smak zielonej herbaty nie zależy tylko od jakości jej liści, ale przede wszystkim od sposobu zaparzania. Należy pamiętać, aby nigdy nie zalewać zielonej herbaty wrzątkiem, ponieważ optymalna temperatura parzenia wynosi 70-80 st.C. Długość parzenia bezpośrednio wpływa na jej działanie na organizm. Jeśli chcesz się pobudzić, zaleca się parzenie zielonej herbaty przez 1-3 minuty, z kolei, aby osiągnąć działanie uspokajające, należy odczekać 4-6 minut. Warto pamiętać, ze zbyt długie parzenie sprawi, że herbata stanie się gorzka w smaku, ale nie będzie mocniejsza. Na moc naparu wpływa ilość wykorzystanego suszu. Jeśli nie przepadasz za naturalnym smakiem zielonej herbaty, dobrym wyborem będzie herbata zielona aromatyzowana.

Author

Artykuł napisany przez redaktorów portalu dla kobiet Azula.pl. Jesteśmy ekspertami z dziedziny biznesu, porad dla kobiet, marketingu itp. Dokładamy starań, aby nasze artykuły były jak najlepszej jakości i dawały Wam kobietą dużo inspiracji, wiedzy i pomysłów.

Napisz komentarz